Bejelentés



Warriors of Hungary
Warhammer (God Metal)

MENÜ








Üzenőfal


Név:

Üzenet:



Szavazás


Morrowind HQ


hits



Kiket támogatsz?

I. rész


Melyben megérkezünk Morrowindbe és belépünk a Blades császári kémszervezet soraiba. Informálódunk a vidék múltjával és jelenével kapcsolatban, majd összeismerkedünk a környéken lakó populációkkal, és végül ellátogatunk Vvardenfell nagyobb városaiba és fontosabb helyeire. Időközben fényderül a vidéket izgalomban tartó események lehetséges okaira, és nem utolsósorban kiderül, kik is vagyunk - vagy legalábbis kik is leszünk - valójában.

* Kezdetben vala a postásember...
* Dwemer rubikkocka..seje..huja..haj...
* Fejvadászat, a szó legszorosabb értelmében
* Kérdések, kérdések és megint csak kérdések...
* A játékos esete az ashlandi informátorral...
* No akkor lássunk tisztán mos`már! (Caius szinvallása)

II. rész
írta: Novak

Miután megtudtuk mi a sorsunk - és kivé kell válnunk - Caius irányítása alatt elkezdjük valóra váltani a proféciát. Meg kell győznünk a helyi törzseket a küldetésünk igazáról. Ám mielőtt még nagyon belelendülnénk, egy veszedelmes betegséggel kerülünk szembe, melyet mi is elkapunk. Később - amikor felhőtlenül örülnénk egy picit a gyógyulásnak - Caius közli hogy hazarendelték, és Milo is lebukott Vivecben...

* Urshilaku Tábor
* Sixth House
* Corpus cure
* Milo kiszabadítása

III. rész
írta: Ark

Milo kiszabatítása után megtudjuk, hogy 7 próbát kell megoldanunk ahhoz, hogy Nerevarine szerepét betölthessük. Ebből kettőt már megcsináltunk, de a neheze még hátravan. Végig kell csinálnunk a harcosok próbáját, egyesíteni kell a nomád törzseket, és nem utolsósorban a lehetetlennek tűnő feladat: egyesíteni kell a 3 Sötételf Nagyházat. És a végén még ott a nagy találkozás Vivec-kel, majd nemsokkal később jön a végső randi, Dagoth Ur-ral...

* Harmadik teszt
* Negyedik teszt
* Ötödik teszt
* Találkozás Vivec-kel
* A nagy finálé






A végigjátszások csak útmutatók, az egyes feladatokat meg lehet oldani más, a leírásoktól eltérő módon is. Ez már csak a játékos kreativitásán múlik... Amennyiben alternatív megoldásokra bukkantok, jelezzétek és kiegészítjük az ismertetőket.



Blades
I. rész - 1. Feladat:




Kezdetben vala a postásember...

Miután felébredtünk a hajó belsejében, zúgó fejjel és némi amnéziával körítve, azonnal bele is csöppenünk a történetek közepébe. Eloször is tisztázzuk magunkban hogy kik is vagyunk(karaktergenerálás), majd ha ezzel megvolnánk, hallgassuk meg Sellus Gravius mondókáját. O jelenleg még nincs tisztában azzal, kik vagyunk, miért vagyunk itt, miért engedtek ki a börtönbol és egyáltalán miért hoztak ide. Ám látva az tényleges érdeklodését a sorsunk iránt, nagyon nem is fogja magát törni hogy kiderítse helyettünk. Ami biztos, hogy maga az Uralkodótól jött a parancs, aminek o nem mond ellent. A paranccsal egyidoben érkezett egy csomagocska, amit a kezünkbe nyom azzal a utasitással, hogy szállitsuk le egy bizonyos Caius Cosades-nek Balmoraba. Hogy konkrétran hol lakik azt nemtudja, vagy nem akarja elárulni, de javasolja kérdezosködjünk ezügyben a South Wall Cornerclub nevezetu kocsmában. Azt még hozzáteszi, hogy a dolog nem tréfa, "Caius-t szolgálni olyan, mintha magát az Uralkodót szolgálnánk személyesen". Ez ugyebár minket nem kifejezetten érdekel, de legalább elmondta Sellus a pályakezdoknek szóló default szöveget. Egyébként ki az Uralkodó? Sellus el is meséli azon nyomban: "Uriel Septim az aktuális uralkodó. Illetve Jelenleg még o az. Az utasítások alapján amit kaptam, az o parancsára engedték ki Önt a börtönbol és szállitották ide. Az miérteket jótékony homály fedi. De hát nem meglepo, hiszen a Birodalom igy dolgozik. Csend és titkolózás, a két kulcsszavuk. Aztán a végén jönnek a gondok, mert ahogy a mondás is szól, nemtudja a balkéz, mit csinál a jobb." Höhö... Ez jó, az ilyen káoszt szeretjük. Már csak azt kellene tisztázni, hogy jelenleg hol vagyunk. Ha rákérdezünk, erre is kapunk magyarázatot: "Ez a terület, ahol jelenleg vagyunk, Morrowind földjének Yvanderfell nevu tartománya. És Morrowind több mint 400 éve már a Birodalom része. A jelenlegi uralkodó mint már emlitettem volt, Uriel Septim, aki sorrendben a 24. uralkodó a Septim féle vérvonalból. Nagyjából ennyi röviden." Oké. Sokkal okosabbak nem lettünk, de legalább kezdünk képben lenni a helyzetünket illetoen. No a csomag megvan, a feladat adott, menjünk hát Cauis-hoz.

Balmoraban kétféleképpen lehet eljutni. Vagy gyalog keresztül a vadonon, mindenféle soklábú mérges állat között utat vágva, vagy az utazó bolhával. A bolhát üzemelteto vállalkozónak fizessük ki a kért összeget, majd orrunkat befogva üljünk a megfelelo székbe. Hipphopp, meg is érkezünk Balmora városfalára. Ha gyalog megyünk, kövessük az útjelzo táblákat, és lehetoleg arra forduljunk amerre a Balmora nyil mutat. Ellenkezo esetben kissé macerásabb lenne. Vagy használjuk a térképet, és úgy navigáljunk. Balmora egy szép nagy város, tele minden földi jóval. Kinézete és stilusa hasonlit egy középkori városéhoz. Apró, 1-2 szintes házak, templomok, kocsmák, boltok, kovácsok, stb.. Ha kibámészkodtuk magunkat, keressük fel a South Wall Cornerclub nevu hirhedt kocsmát. Rövid kérdezosködés után rájöhetünk két dologra. Az egyik, hogy a vendégek túlnyomó része vagy tolvaj, vagy csempész. Ami persze nem meglepo, hiszen a hely a Tolvaj Céh Balmorai székhelye. A másik dolog, ami számunkra fontosabb, hogy Caius jelenleg nem messze innen, a város északkeleti részében él egy apró kis házban. Köszönjünk el a népektol amig még egyben vagyunk, és keressük fel immár ténylegesen Caiust.

Caius megörül nekünk. Hogy miért, azt csak o tudja. Az már elso ránézésbol látszik, hogy az illemet nem tartja valami nagyra. Félmeztelenül vigyorog ránk folyamatosan, és az embernek az az érzése hogy be van love. Ez az érzés erosödik, amikor észrevesszük a szobában szerteszét hevero Skooma pipákat a belevaló "mosolyvarázzsal". Node ez legyen az o gondja. A kölcsönös bemutatkozás után megkérdezi mi járatban vagyunk. Válasz helyett adjuk át neki a csomagot, ha útközben nem hagytuk el véletlenül. Ez a lehetoség kellemetlenül érintené a történet továbbhaladását. No. A csomag tartalma meglepi az öreget. Foleg a mellékelt utasíítások, miszerint az Uralkodó parancsára be kell vennie minket a Blade szervezet tagjai közé. Igaz a legkisebb ranggal, de tagok lettünk. Arról hogy mi ez a Blade, és mit jelent tagnak lenni, persze fogalmunk nincs egyelore. De ez változik. Caius megkérdezi, hogy hajlandóak vagyunk e ténylegesen tagok lenni, ezáltal követni a parancsait. A választ döntse el mindenki, de az "igen" igencsak megkönnyitheti a folytatást. Ahogy kimondjuk az igent, a kezünkbecsap széles vigyorral, és belekezd egy kis fejtágításba. A Blade szervezet nem más, mint egy titkos csoport, amelynek tagjai nem utolsósorban az Uralkodó szemei és fülei a megyékben. És persze a végrehajtó szervei. Amolyan titkosrendorség, kémekkel, ügynökökkel. Caius felajánlja hogy ha elfáradunk aludhatunk az ágyában (hmhm) de a személyes cuccait(a skooma cuccokon kivül nem sok mindene van) hagyjuk békén. Elmeséli, hogy Morrowind városaiban (Ald-Ruhn, Caldera, Balmora, Seyda Neen) vannak a szervezetnek kiképzoi, akik a Blade tagokat lényegesen olcsóbban képzik ki, mint alapban. Ha gondoljuk keressük fel oket, erosödve kicsit. A búcsú elott hozzáteszi, most hogy a szervezet tagjai lettünk, jobban kell vigyáznunk. A kilétünket nem szabad felfedni senkinek sem, ellenkezo esetben..... És persze ha készek vagyunk ténylegesen is résztvenni a szervezet munkájában, keressük fel, és o majd elmondja mi a teendo.

Mielott visszetérnénk az elso komolyabb feladatért, célszeru felszerelni magunkat italokkal, fegyverekkel, páncélzattal, varázslatokkal és tapasztalattal. Egyszóval készüljünk fel a továbbiakra. Nem lesz sétagalopp!



Blades
I. rész - 2. Feladat:




Dwemer rubikkocka..seje..huja..haj....

Ha visszatérünk az öreg Skoomatól buzölgo odújába, akkor meg is kaphatjuk az elso éles küldetésünket. A feladat a következo: fel kell keressnünk Hasphat Antabolis-t a helyi, Balmorai Harcosok Céhében, és meg kell tudnunk tole mindent a Nerevarine kultuszról és a Hatodik Ház nevu titkos szektákról. Az persze több mint valószinu az öreg szerint, hogy ezeket az infókat nem fogja csak úgy elmondani, igy készüljünk fel arra hogy meg kell majd tenni neki egy kis szivességet. Az is valószinu hogy valami mocskos kis szivesség lesz, de az információk nagyon fontosak, igy nincs mit tenni. Ha megvan minden info, jelentsük Caiusnak. Ennyi tömören, de azért ne fogjuk vissza magunkat, kérdezzünk rá egykét dologra. Például mi az isten az a Hatodik Ház szekta? Az öreg elmondja, hogy egy megbizható informátor szerint ez egy titkos szekta, akik készülnek valamire. Ami nem is lenne olyan nagy baj, csakhogy ezek valami olyasmire készülnek, amelyek hatalmas nagy zavart okozhatnak, és mindez összefüggésbe hozható a Nerevarine Próféciákkal. Ezeket a próféciákat az Ashlandiak(Ashlanders) készitették anno. Az Ashlandi törzseket vezeto asszonyok álmaikat és vizióikat versekbe foglalták. Az Ashlander-ekrol nemtudni sokat. A legtöbb ember úgy véli, hogy gyilkosok, barbárok, vademberek. Ámde mint tudjuk, a legtöbb ember idióta. Caius tisztában van vele, hogy ezek a törzsek nomád életet élnek, és utálják a letelepedett Dunmer rokonaikat legalább annyire, mint ahogy az emberek többsége utálja oket. Ebbol is ered a "jó hírük". Annyi azonban biztos, hogy zárt közösségben élnek az Ashland-i dombok között, és kivülálló sosem lehet a törzs tagja. Mást nem nagyon tudni róluk. Az Ashlandiak vezetoi által leirt versek legtöbbje Nerevarine eljövetelérol szól. Nerevarine nem más, mint egy kitaszitott árva, akinek születési ideje ismeretlen, és szülei kiléte szintén homályos. Ez a kitaszitott egy nap majd egyesiteni fogja a Dunmer törzseket, keresztülgázolva Morrowind betolakodóin, visszaállitva az osi Sötét Elf birodalmat, a törvényeiket és szokásaikat. A mondák arról szólnak, hogy ez a Nerevarine egy régesrég halott sötételf tábornok és Elso Tanács tag, egy bizonyos Lord Indoril Nerevar reinkarnációja. Mást ezek kapcsán nem nagyon tudni egyelore, ezért kell felkeresnünk Hasphat Antabolis-t. O egyébként a helyi Harcosok Céhének a kiképzoje. Egész életében Morrowindben élt, ismeri a "bennszülött" népeket, ismeri a hátország ügynökeit, bérgyilkosait, az általuk elmondott temérdek történetet. Úgy tekint magára, mint egy történelemtanár. Jelenleg éppen az osi Dwemer romokat és azok kincseit tanulmányozza. Keressük hát fel.

Hasphat - ellentétben Caiusszal fel van öltözve - illedelmesen köszön és bemutatkozik. Picit meglepi miután végignéz rajtunk hogy Caiusnak dolgozunk, de hát mint tudjuk, sose itélj elsore. Azon viszont már nem lepodik meg hogy információra van szükségünk. Kézségesen válaszol minden kérdésünkre...DE elotte egy kis szivességet kér tolünk (amire persze fel voltunk készülve emlékezve Caius szavaira vele kapcsán). A szivesség amit kérne nem nagy dolog. Szerinte. A közelben van egy régi Dwemer rom, az Arkngthand. Ezt a romok kellene végigkutatnunk mindaddig, amig nem találunk egy apró kis kockát, diszekkel és szimbolumokkal az egyik, vonalakkal a másik oldalán. Ez a kocka a Dwemer Puzzle Box névre hallgat. Ha ezt megszerezzük neki, akkor minden információt megkapunk amire szükségünk van. Ez a kocka méretét tekintve nem nagy, az ember markában elfér, nagyjából, az anyaga pedig réz és fém ötvözete.

Ez a rom, az Arkngthand nincs messze Balmorától. A rom egyik része a föld alatt, másik része a föld felett található. A legegyszerubb megközelitési módja ha a déli kapunk elhagyva a várost elindulunk északnak, Caldera felé. Amikor meglátunk egy útjelzo táblacsoportot, ahol Molag Mar is szerepel, ott forduljunk jobbra. Nemsokára elérünk egy osi hídhoz, amelynek a túlsó végén egy emberke álldogál. Útonálldogál, mint késobb kiderül. Ahogy meglát, felkapja a bicskáját, és azzal az eltökélt szándékkal hogy belénkvágja, elkezd rohanni felénk. Közben persze szavakat mormol, melynek hatására egy csontvázharcos idézodik meg. Ne hagyjuk magunkat, tiporjuk el oket. A varázslószeruség hulláját átlépve a hidtol picit keletre már láthatjuk is a bejáratot...ami meg sem moccan. Élelmes szemu kalandorok persze kiszúrják, hogy a bejárat elott pár méterre van egy kallantyú, amit ha meghúz az emberfia, a bejárat feltárul. Tegyünk igy, és menjünk be a rom belsejébe. Odabenn kiderül, a rom nem lakatlan. A szokásos Dwemer romokat orzo ketyerék (gépesített golemek, pókok, spherek) mellett pár humanoid is él itt lenn. Ezek a szerkezetek és emberek nem haboznak, ha meglátnak megtámadnak. Kutassuk át a rom minden részét, ami tetszik tegyük zsebre. Magát a kockát egy "Cells of Hollow Hand" nevu helyen találjuk meg (a cella bejárata a rom ajtajában már kiszúrható, egy levitate-val sok harcot és idot spórolhatunk meg) Ha a kocka a zsebünkben, akkor suhanjunk vissza a megbizóhoz, Hasphathoz, és nyomjuk a kezébe.

"Tökéletes" kifejezést kiáltja amikor meglátja a kezünkben a hon áhitott Puzzle Box-ot. Jóleso érzés, elso feladatunkra ilyen jelzot kapni. Az igéretnek megfeleloen elkezd mesélni mindenrol amire csak kiváncsiak vagyunk. Elmondása alapján a Hatodik Ház, az a bizonyos "letunt" Ház nem más, mint a Dagoth Ház. Valamikor ez Elso Idoszakban, az Elso Tanácsért (First Council) zajló háborúban ezt a Dagoth Házat a többi Nagy Ház együttesen leverte, és utána jobbnak látta el is pusztitani. Ez a Dagoth Ház a hatodik volt a sorban a "Hét Osi Dunmer Nagyház" között. Innen a neve is, habár ezen kivül semmi sem maradt fenn belole. Az egykori tagjait vagy lemészárolták, vagy beolvasztották a többi Nagy Ház sorai közé. A vezetoségüket Kogoruhn-nak hivták. A Hatodik Házról sokkal többet nem tud mondani Hasphat, de ad egy jegyzetet és pár könyvcimet, ahol bovebben le vannak irva a dolgok. Ha érdeklodünk a mult iránt, akkor keressük fel Dorisa Darvelt kisboltját, nála van egy-egy példány ezekbol a könyvekbol. A jegyzetet mi is átolvashatjuk ha már ideadta.

"Cime: A Hatodik Ház. - A Dagoth Ház, a Nagy Házak sorából a történelem során letunt Házak egyike. Az egykori, Vörös Hegységnél vivott háború (Battle of Red Mountain) elott a Ház vezetését áruláson kapták, ami miatt a Ház hitelét vesztette. Sok Dagoth Ház pártoló meghalt miközben védte a Házat. A túlélok, akik viszont hittek a Nagy Tanácsban (Great Council), életben maradtak és a különbözo Nagy Házak között lettek szétosztva. A Templom rend kinyilatkozta nemsokkal késobb, hogy az osi Gonosz volt eredetileg a vezetoje ennek a Háznak, a Vörös Hegység lankái között a Dagoth Ur régióban. Hatalmát néhány igencsak nagyhatalmú varázslóval tartotta fenn."

Nerevarine-ról sokkal többet o sem tud mondani mint amit már megtudtunk Caiustól. Elmondja, hogy az Ashlandiak szentül hisznek benne, hogy Nerevar reinkarnációja ujraegyesito a sötételf törzseket, és eltiporja a betolakodókat. Nerevar egy legendás hos, a Temlom rend egyik szentje. Ennek ellenére a Templom rend nem fogadja el a prófécia jóslásait, és üldöz minden eretneket, akik hisznek Nerevarine létezésében. De errol Caiusnak talán Sharn gra-Muzgob-nál kellene érdeklodnie, o jobban járatos a népi hiedelmek világában.

Térjünk tehát vissza Caiushoz, aki nagyon megörül a jegyzeteknek. Közli, hogy most elvonul tanulnányozni a dolgokat, de ha felkészültünk egy ujabb küldetésre, akkor szoljunk neki.



Blades
I. rész - 3. Feladat:




Fejvadászat, a szó legszorosabb értelmében

A következo alkalommal ha szolgálatra jelentkezünk, Caius közli, hogy sikerült áttanulmányoznia Hasphat jegyzeteit. Amit tudni akart minden benne volt a Hatodik Házról. Igen ám, de a Nerevarine kultuszról nem sok szó volt benne. De reményei szerint ez is megoldódik a segitségünkkel pillanatokon belül. A feladatunk most az lesz, hogy menjünk el Sharn gra-Muzgobhoz a helyi Mágus Céhbe, és kérjük meg hogy meséljen el mindent amit tud a kultuszról. Feltehetoen mint az elozoekben, neki is meg kell majd tennünk egy kis szivességet az információért cserébe. Egyébként Sharn nagyon okos. Persze egy orkhoz képest. Feltehetoen érdeklodik a "sötét dolgok" iránt, de ez csak feltételezés, ahhoz túl ravasz hogy be lehessen bizonyitani. Az mindenesetre érdekes tény, hogy egyfolytában attól fél, hogy a Templom elfogatja valami helyénvaló ok miatt, és máglyán elégetteti. A "Tribunal Templom" egyébként egy népi vallás. Három Isten-Királya létezik: Almalexia, Sotha Sil és Vivec, akik együttesen úgy szoktak emlegetni mint a Tribunal-t. A nép általában egyszeruen csak Templomnak vagy Templom Rendjének nevezi a vallást. Általában befogadnak minden kivülálló vándort, de csak kevés idegen használhatja a Templom szolgáltatásait. No a feladat adott, menjünk a helyi Mágus Céhbe és keressük fel az orkot. Útközben belefutunk egy kissé kábe emberbe. Nem véletlen a dolog, ugyanis nevünkön szólit meg minket. Elmondása szerint o egyike a többezer Alvónak (Sleepers), és egy üzenetet hozott nekünk. Daguth Ur hív minket, és a hirnök szerint nem leszünk képesek visszautasítani az Lordot. Hozzáteszi, hogy a Hatodik Ház ujra felemelkedoben van és Dagoth Ur nemsokára visszanyeri a dicsoséges hatalmát. Pff. Meglátjuk. De ha már megszólitott, kérdezzünk rá a Hatodik Házra nála is. Elmondja, hogy a Hatodik Házat emlegetik Alvó Házként (Sleeping House), vagy Dagoth Házként, vagy Lord Dagoth Házaként. Egy a lényeg, hogy ez a Ház az egyetlen "igaz" Ház. Az a Ház, amely mindig szivesen látja az összes "igaz" sötételfet a sorai között. Egyesités és újraegyesités a célja. Mindenkit szivesen látnak a Vörös Hegység között, a Lord eljövetelének elokészitése során. A Lord, az Egyetlen, aki a Hegységek Atyja. Jelenleg alszik, de ha felébred, az álmok valóra válnak, és ismét "tiszta" lesz a föld. A sötételfek földje. Miért utasítaná ezt vissza bárki is? Mert ahogy Lord Dagoth is megmondta: "Mindenki üdvözölni fogja az eljövetelt, akár élve, akár holtan..." No hagyjuk magára a hirnököt, elég volt a fejtágításból. Pár sarokkal késobb ott is a Mágus Céh, oda indultunk eredetileg, nem holmi szektás emberkéket hallgatni.

Sharnról nem mondható el hogy számitott az érkezésünkre. Éppen valami nagyon fontos dolgot csinálhatott, mert hangosan kifakadva fordul felénk. De ahogy észreveszi hogy nem valami kollegája zaklatja ismét, hanem mi, Caius tanitványa, hangnemet vált. Elmondja hogy Caiussal jó a viszonya, és reméli hogy ebbol kifolyólag velünk is jól ki fog jönni. Mi is reméljük. Ám mielott még bármit is kérdeznénk tole, közli, hogy bármirol is legyen szó segit, de elotte tegyünk meg neki egy kis szivességet. Igen, számitottunk rá. A kis szivesség télleg nem egy nagy dolog, úgyhogy gyorsan legyünk is túl rajta. A feladat nem más, mint egy koponya megszerzése. Nem is akármilyen koponya, hanem Llevule Andrano fejérol van szó. Illetve annak a maradványáról. A kérdésre hogy mégis hol található ez meg, a válasz kézenfekvo, az Andrano család kriptájában (Andrano Ancestral Tomb). Lehetoleg azért ne verjük nagydobra a küldetés lényegét, mert a bennszülött népek nem szeretik a nekromata dolgokat, foleg nem ha emiatt sirokat háborgatunk. Egyébként ki volt ez a Llevule? Semmi extra, egy egyszeru kalandor volt és enchant mester. A sirhelyét megtalálhatjuk délre Pelagiadtól, nem messze Seyda Neentol. A legegyszerubb bolhával elmenni Seyda Neenbe, és onnan induljunk el vissza Balmora felé. Egy elágazás után, az út mellett meg is láthatjuk majd a kriptát. Pár lépés csak a bolhától. Azt azért közli az ork, hogy nem árt ha van valami mágikus, enchantolt kardunk, mert biza` egyes szellemek igencsak immuninsak a "sima" pengére. És hogy költségbe ne verjük magunkat, ad egy régi, rozsdás kis kardot, és szól hogy vigyázzunk, el ne szóljuk magunkat. A Birodalomban (Empire) használatos törvények között ugyanis van egy alapszabály. A léleknek és a testnek is vannak jogai, és egyik sem használható fel a tulajdonos külön engedélye nélkül. De Morrowind területén a Dunmerek gyulölik a nekromatákat, igy aztán ki is irtották oket mind egy szálig. Ez persze igy abszurd, foleg annak a fényében, hogy a Dunmerek direkt keltik életre saját halottaik szellemét azért, hogy orizzék a kriptáikat és megvédjék a család becsületét. Az ilyen "szent nekromágia" engedélyezett, de "a pusztán filózófiai alapokon nyugvó nekromágia" rossz és igy tiltott. Primitiv egy felfogás, teszi hozzá még Sharn. A kérdésre hogy esetleg tudna e nekro varázslatokat tanitani nekünk, villámgyorsan felkapja a hangját, szeme kikerekedik, orrlyuka kitágul és megijjed. "Nem, de hogy, sosem!!!! Nekromágiát!!?? Nincs az az isten! Abszolute nem! Nem vagyok Nekro!" - felkiáltással reagál. Huh... Azért ennyire nem kellene pánikba esni egy kérdéstol. Gyanús... De hagyjuk, menjünk a koponyáért. A már leirt módon jussunk el a kriptához. Benn szellemek és csontvázak várnak ránk, pár elohalott zombival. Daráljuk be oket, majd a kripta alsóbb szintjébol nyuljuk le a koponyát. Ha már ugyis feldúltuk a sirt, fosszuk is ki teljesen. Ha végeztünk, suhanjunk vissza Sharnhoz. Nagyon megköszöni, és gyorsan, amig senki sem figyel, el is veszi tolünk, majd elrejti a zsebében. Állitása szerint már régen álmodott errol a pillanatról. Fene a gusztusát. Node ez legyen az o baja, ha máglyán akar meghalni, ám legyen. De elotte kérdezzük ki Nerevarinerol és a kultuszáról, elvégre is ezért jöttünk.

Nerevarine kultusza kapcsán elmondja, hogy az Ashlandi népek hisznek benne, hogy a régesrég halott hos, Nerevar ujraszületik, a törzseknek tett osi dicso igéreteinek érdekében. A legenda szerint, a már megjósolt Nerevarine "levarázsolja" a hamis isteneket a Tribunal Templom trónjairól, visszaállitva ezzel az osi, tradicionális, Ashlandiak által gyakorolt viszonyokat, és kiuzi az összes idegent Morrowind területérol. Habár a Templom és a Birodalom is elutasitja ezt a kultuszt, de ettol függetlenül továbbél az Ashlandiak körében, akik vajmi keveset törodnek az a Templomi és Imperial törvényekkel. Nerevar egyébként a Sötételfek egyik legnagyobb hose volt az Elso Idoszakban. Nagyszeru vezeto és kiváló harcos volt. Segitett létrehozni az Elso Tanácsot és egyesítette a sötételf Nagy Házakat a betolakodó, Dagoth Ház által támogatott idegenek elleni fellépésben. Legyozte Morrowind ellenségeit a Vörös Hegységnél, ám sajnos belehalt a csatában szerzett sérüléseibe.

A Nerevarine-hoz kapcsolodó jóslások kapcsán elmondja Sharn, hogy az Ashlandiak kulturája álmokra, viziókra és jóslásokra épül, ellentétben a Templom és a Nyugai kulturákkal, akik a viziókat és próféciákat primitiv babonáknak tartják. A törzseket vezeto asszonyok közreadják az álmaikat és viziójukat. Ezek a látomások késobb generációkon keresztül jelen vannak a törzsek életében. A leggyakrabban eloforduló vizió a Nerevarine féle látomás, amely egyébként eléggé különös Sharn szerint. Megkérdezi, hogy tudjuk e, Nerevar-ról köztudott voltismert volt arról, hogy volt egy mágikus gyuruje, az "Egy-Törzs-A-Hold-ÉS-Csillagok-Alatt" (One-Clan-Under-Moon-and-Star). Nerevar megesküdött erre a gyurure, hogy az osi Ashlandi tradiciókat és a földhöz való jogokat fenntartja. De minderrol ad egy jegyzetet, amelyért végülis jöttünk. Ezt adjuk át Caiusnak, aki cserébe a fáradtságért eloléptet minket Blade Apprentice-vé. Emellé még kapunk pár tekercset is, majd közli az öreg, hogy mehetünk nyugodtan dolgozni a saját szakálunkra is ha akarunk. Majd ha folytatni akarjuk a feladatokat, szóljunk.



Blades
I. rész - 4. Feladat:




Kérdések, kérdések és megintcsak kérdések...

Elõléptetés után a megfáradt kalandor normális esetben elindulna aludni egy jó nagyot. Mi is ezt tesszük. Erre a célra megfelel Caius által felajánlott ágy. Ám a kiadós alvás helyett egy zavaros álmot látunk. És hát tudjuk a már megszerzett információkból, hogy álmot látni nem biztos hogy a nyugodt élet elsõ jele. Az egész látomásból csak egy dologra emlékszünk. Valami magas alak egy arany maszkkal vezet minket a halottak között, mint valami esküvõi ceremónia elõtti felvezetésen. Hangokat hallunk, sok-sok hangot, de ajkakat nem látunk mozogni. Egy jó nagy mély levegõt szeretnénk venni, de a szánk sem mozdul. A magas alak minden halottal egyesével beszélget, viccel velük, nevetgél, mintha csak élnének, de õk nem válaszolnak, nem reagálnak. Próbálnánk megszólalni, de levegõ hiányában a nyelvünk csak fájdalmasan remeg.... Majd hirtelen felriadunk. Jobb lesz minél hamarabb elfelejteni a dolgot. Jelentkezzünk Caiusnál a következõ feladatért.

Mióta legutóbb találkoztunk vele, Caius átgondolta a dolgokat alaposan. Úgy dönt, hogy még több információra van szükség. Azt kéri, hogy kérdezõsködjünk három informátornál Vivecben, a fõvárosban. Ez a három informátor talán magyarázatot adhat végre arra, mi a közös a Hatodik Ház és a Nerevarine legendák és jóslatok között. Elõször azt szeretné, ha Addhiranirr-ral beszélnénk, aki egy Khajit és a Tolvajok Céhének dolgozik. Másodjára keressük fel Huleeya-t, aki egy Argonian és a Morag Tong-nak dolgozik. Végül pedig keressük meg Mehra Milo-t, aki a Templom egyik papnõje. De ezeket a neveket és cimeket le is irja egy papirra, biztos ami biztos. Plussz ad még 200 aranyat a kiadásokra. Ez a feladat röviden. De azért kérdezzünk rá pár dologra, mielõtt nekivágunk.

Addhiranirról az öreg elmondja, hogy õ egy Khajiit, és a Tolvajok Céhének dolgozik. Jelenleg a St.Olms negyedben a Canton részen találhatjuk meg. Vigyázzunk mit teszünk vagy mondunk, a népek arrafelé nem szeretik az idegeneket. Hamar el lehet nyerni a bizalmukat, de éppúgy hamar bele lehet futni egy bicskába is. Szóval vigyázzunk, ez a Tolvajok Céhének fennhatósága alá esik. A Tolvajok Céhe ahogy a neve is mutatja, egy rakás tolvaj, bandita és egyéb helyi bûnözõ többé-kevésbé szervezett csoportja, amely megpróbálja irányitani és felügyelni az egyes területeken zajló csempészeteket. Morrowind területén a Tolvajok Céhe még kiskorú. A tényleges hatalom a helyi bünõzõ kiskirályok által szervezõdött Camonna Tong nevû szervezet kezében van. A Tolvajok Céhének kétfelé kell figyelnie. Egyrészt a törvényeket és azok megszegését is felügyelnie kell, másrészt szemmel kell tartani a Camonna Tongot is, akiknek az egyértelmû célja hogy kiirtsák az "újgazdag" konkurenciát, a Tolvajok Céhét.

Huleeya, aki a Morag Tong egyik bérgyilkosa, jelenleg valahol a For.Quartersben található, a Black Shalk nevû kocsmában. Leszámitva az M.Tongnál véghezvitt dolgait, Huleeyaról mindenki tudja Vivec szerte, hogy bolondul a történelemért, és imádja a könyveket és régi dolgokat tanulmányozni szabadidejében. A Morag Tong egyébként egy szervezet, melynek tagjai többségében bérgyilkosok vagy csak simán gyilkosok, de legális keretek között, szigorú szabályok szerint dolgozva. Az egész egy õsi sötételf társaság, szigorú hagyományokkal. Caius ismer és tisztel pár embert közülök, annak ellenére hogy a Morag Tong oszlopos tagjai. Õk semmik szinte a Dark Brotherhood-hoz képest. Arról hogy lehetne csatlakozni hozzájuk, az öregnek fogalma sincs.

A harmadik ember Mehra Milo, aki a Templom egyik papnõje, és jelenleg Vivecben a Templom negyedben dolgozik. Pontosabban a "Hall of Wisdom and Justice" nevû épület könyvtárában. Õ Caius jó barátja, és megkér, hogy ha egy mód van rá, ne keverjük bele semmi zûrbe. Jó. A Templom egyébként eléggé gyanakvó az idegenekkel szemben, és nem néznék jó szemmel ha Milot rajtakapnák velünk, amint éppen vallási dolgokról beszélgetünk. Egyébként könnyû kiszúrni õt vörös szinû hajával, és vöröses szemével.

No, induljunk hát el, és keressük fel az embereket. Háromféle képen juthatunk el Vivecbe. Vagy gyalog, ami elég hosszú séta lenne. Vagy utazó bolhával, aminek eredményeként a For.Quarters elõtt, Vivec Fõbejáratánál találjuk magunkat. Vagy a Mágus Céh belsõ teleportján, amikor is szintén a For.Quartersben találjuk magunkat. Ha már ittvagyunk, akkor keressük is fel az elsõ és egyben legközelebbi informátort, Huleeya-t. Menjünk a Lower Waistworks nevû szintre, majd keressük meg a fenn emlitett kocsmát. A kocsma eléggé kihalt. Összesen 5 ember tartózkodik benn. Huleeya, a kocsmáros, és három gyanús tag, mindegyik kezét a kardján tartva. Valamibe éppen belecseppentünk, de még nemtudjuk mibe is. Huleeya ahogy meglát minket, megörül. Köszön, és elmondja, hogy éppen egy barátjához tartott volna a könyvesboltjába, de ez a három ember útját állta. Próbálta meggyõzni õket, de már belefáradt a sikertelenségbe, mivel mindegyik rasszista, és egyszerûen alapból utálják a faját. Huleeya tart tõle, hogy elõbb utóbb itt gondok lesznek. De mielõtt kitörne egy kis bunyó, beszélhetnénk az érdekében velük. De legyünk figyelmesek és ugrásra készek. Két dolgot tehetünk. Vagy lefizetjük mind a három alakot egy kis zöldhasúval, majd megkérjük õket hogy huzzanak a fenébe mostmár. Vagy pedig nem foglalkozunk velük, és szólunk Huleeya-nak, hogy induljunk el a boltba együtt, és ha ezeknek nem tetszik, akkor rosszul járnak. Hát ez esetben télleg nem tetszik nekik hogy megpróbálunk elmenni, ezt szóvá ugyan nem teszik, de az elõrántott kardokból és a felénk tartó varázslatokbõl ez leszûrhetõ. Csapjuk fejbe õket jópárszor, majd a hullájukat kikerülgetve kisérjük Huleeyat Jobasha Könyvesboltjába. Ezeknek az idiótáknak az nem tetszett csak, hogy szabadon láttak egy Argoniant. Merthogy ez a nép legtöbbször mint rabszolga van jelen Morrowindben. Huleeya simán letudta volna verni õket, de ezzel picit behomályositotta volna a Morag Tong-on belül szerzett hirnevét, nembeszélve arról hogy nem akart problémát és kellemetlenséget okozni barátjának, Saralis Golmisnak, aki a kocsma tulajdonosa. Megtettük helyette mi. A hullákat meg majd eltakaritja mire jön az õrség.

Miután elkisértük a pár lépésre levõ könyvesboltba, Huleeya megköszöni. Mostmár nyugodtan kérdezhetünk tõle bármit, készségesen válaszol ha tud. Elmondja, hogy leir mindent amit tud a Nerevarine kultuszról, de sajnos a Hatodik Ház legendájáról nem sokat tud, de elmondja szivesen azt a nem-sokat is. Kérdezzünk rá elõször talán a Nerevarine kultuszra.

Ahhoz hogy megértsük a Nerevarine kultuszt, tisztában kell lennünk az Ashlandi népek történelmével - kezd bele a mesélésbe. Nerevar egészen mást jelent az Ashlandiaknak, mint amit jelentenek a sötételfek a Nagy Házaknak. Emelett nem árt ha tisztában vagyunk még pár dologgal. Például Nerevarine üldöztetésével, és hamis megtestesülés következményével, ami miatt a Nerevarine kultusz az õsi konfliktus központjába került, a nomád Ashlandiak és a letelepedett Dunmer Nagy Házak között zajló vitában. Eleinte, valamikor az Elsõ Érában, a nomád Ashlandiak és a letelepedett sötételf klánok kedvelték egymást. De az Elsõ Tanács, és és a Nagy Házak megalakulása után az Ashlandiak a természeti kincsekben és erõforrásokban szegényebb és lényegesen veszélyesebb vidékekre lettek kényszeritve. Ezért a nomád törzsek úgy tekintenek Nerevar visszatérésére, mint aki helyreállitja az eredeti jogaikat és õsi tradicióikat Morrowind területén. Ezért utálják az Ashlandiak a sötételf Házakat. Azt mondják, hogy a Házak elpuhultak, és felhagytak az õsi istenek tiszteletével a Tribunal Istenek miatt. Emellett az Ashlandiak utálják az idegeneket, akik bevándoroltak a földjeikre, majd kisajátították azt, kényszeritve az Ashlandiakat a földjeik elhagyására. De majd Nerevar ujjászülétése megoldja a dolgokat, elûzi az õsi földjeikrõl a betolakodókat, elpusztitja a hamis Tribunal isteneket akik most uralkodnak, és visszahozza a tiszta, tradiciókkal és hittel teli nomád életet. Ezért ennyire népszerû hõs Nerevar számukra. A jelenlegi modern idõkben egyébként öt Nagy Ház irányitja Morrowindet. A Hlaalu, Redoran, Telvanni, Indoril és a Dres Ház. E Házak kulturájának gyökere az õsi, sötételf törzsi klánokból ered, felhigulva egy kis Imperial és egyéb Nyugati kulturával a történelem folyamán. A Nagy Házak kulturája csak egyike a helyi õsi sötételf kulturáknak, Morrowind területén. A másik helyi õsi kultura az Ashlandi nomád kultura, amely érintetlen maradt az Imperialtól. Ennek a kulturának az egyik alapja a Nerevarine kultusz. Az a kultusz, amelyet a Templom nem ismer el, és üldöz minden követõjét. Akirõl kiderül hogy hisz benne, bebörtönzik, majd kivégzik eretnekség vádjával, kezdetben szemben a Birodalmi törvényekkel. Ám amióta a Nerevarine kultusz a Birodalom egészében be lett tiltva, a Birodalom nem szól bele a Templom akcióiba. Emiatt az Ashlandiak utálják a Templomot, fõleg az Ordinatorait, akik kegyetlenül és aljasul bánnak a Nerevarine Kultusz követõivel. De majd Nerevar ezt is elintézi. Egyébiránt a múltban volt példa rá, hogy azt állitották egyesek magukról, õk Nerevar reinkarnációi. Ezek közül is az egyik leghiresebb eset Peakstar esete volt. Errõl az emberrõl legendák keringenek a sivatagi törzsek körében az elmult 30 évben. A Templom szerint ezek a hamis ujjászületések egy az egyben cáfolják a joslatokat, fõleg amióta ezek a hamis reinkarnációk megtörténtek és mégsem történt semmi. De ennek ellenére a Nerevarine kultusz erõsebb mint valaha, Templomi üldöztetések ide, hamis újjászületések oda. A Hatodik Ház kapcsán elmodnja Huleeya, hogy sokmindent nem tud mondani. A Dagoth Ház volt a Hatodik Ház, de az Elsõ Tanács háború alatt a többi Nagy Ház elpusztitotta valami ok miatt. De sosem hallotta hogy bárki is bánkódott volna emiatt. Dagoth Ur, a Dagoth Ház õsi vezére, maga a megtestesült Gonosz, aki az egész Tribunal Hitvilág mögött is áll, de ez csak feltételezés a részérõl, megerõsiteni még senki sem erõsitette meg. De minden információt leir egy papirra, és a kezünkbe nyomja, hogy adjuk át Caiusnak. Ám ha gondoljuk, fussuk át mi is, nem tilos. (Ha tilos, akkor is átolvastuk volna). Kérdezõsködhetünk még pár dologról, de amiért jöttünk, azt megtudtuk tõle. Indulhatunk a következõ informátorhoz.

A következõ utunk Addhirnirrhez vezet. Meg is találhatjuk Caius elmondása alapján a St.Olm negyedben, ámde nem a Cantonban, hanem lenn a csatornák körül. Az egyik csapóajtó alatt áll, és reszket. Nem, nem a hideg miatt, hanem azért mert fél. Amikor ráköszönünk, ennek a félelemnek hangot is ad. Üdvözöl minket, és tisztában van hogy Caius küldött. Ám addig nem beszél semmirõl sem, beleértve Nerevarine és a Hatodik Házzal kapcsolatos dolgokat is, amíg el nem mulik a veszély. A kérdésre, hogy mégis mi a fenérõl beszél, milyen veszély áll itt fenn a csatornában, elmondja hogy egy Adóügynök(Census and Excise Agent) keresi, és elõle bújkál. Uhhh... És amig vadászik rá, õ nem érzi magát biztonságban, és amig nem érzi magát biztonságban, addig nem beszél semmirõl. Ami nekünk per pillanat nem jó. Ezek az adóügynökök az Uralkodó pénz- és bírságbehajtói. Mivel az Uralkodó jópár dolog kereskedését betiltotta - Dwemer régiségek vagy Ebony például - ezek az ügynökök élvezik a csempészésre és gyanús üzletekre hajlamos emberek háborgatását, akárcsak most Addhirnirr esetében. Megmagyarázhatatlan okokból, ezek az emberek nem éppen a tolvaj kedvencei. Meg is kér, hogy ha beszélni akarunk vele bármirõl is, akkor elõbb tüntessük el azt az ügynököt a szinrõl. Ám legyen. Sétáljunk fel, és keressük meg ezt az szörnyû ellenséget. Ha visszamegyünk a felsõbb szintre, nézzünk szét, kinek van ügynök pofája. Az Ordinatorok kilõve, a pórnép is. Ám az egyik bejáratnál egy jól öltözött ember, hosszú köpenyben, és egyfolytában csak jár a szeme egyik sarokból a másikba. Ez lesz a mi emberünk. Szólitsuk meg. Az idõjárás és a hétvégi focimeccsek kitárgyalása után elmondja, hogy egy jóbarátját keresi, egy Khajiit nénit, név szerint Addhirnirr-t. Micsoda véletlen, és micsoda régi trükk =) Meséljük el neki, hogy mekkora pechje van, a "barátja" megunta a fõvárosi életet, és hazautazott vidékre. Az ügynököt picit meglepi a válasz, de elhiszi. Elmondja, hogy õ is éppen indulni akart volna vidékre, ugyhogy reméli majd egyszer összefut vele. A tolvaj reményei szerint soha. No miután az ügynök kellõen átverve, sétáljunk vissza a tolvajnénihez. A macskaszerû lény igencsak megörül, amikor elmeséljük, hogy az ügynök éppen most vált jegyet valamelyik vidéki bolhára. Cserébe belekezd a mesélésbe. Azt az elején leszögezi, hogy a Nerevarine kultuszról semmit sem tud, de a Hatodik Házról mindent elmesél amit tud. A Neravarine Kultuszt egy ostoba babona szerinte, és ezt akár Caiusnak is elmagyarázhatnánk végre. Akinek helyén van az esze, nem sok jelentõséget fordit holmi álmos jóslásnak. Próféciák, régesrég halott hõsök ujjászületése és egyéb mendemondák csak a gyerekeknek valók, estimesének. A Hatodik Ház azonban más. Az létezik, és azért tud egy kevés információkkal szolgálni róluk, mert a Háznak köze van a csempészéshez, amihez mint tolvaj meg neki van köze. A helyzet az, hogy jópár régi csempész hirtelen túl elfoglalt lett ahhoz, hogy a régi ügyfeleikkel is foglalkozzon. Hogy miért? Mert az új megbízójuk nagyon jól fizet, és hát hülyék lennének ezt nem kihasználni. Ez az új munkaadó a Hatodik Ház. És hogy mit csempésznek a Háznak? Sajnos azt nemtudja elmondani a khajiit, mert az bizony nagyon titkos. Olyannyira, hogy az egyébként egyfolytában sztorizgató, pletykáló csempészek, páratlan módon úgy hallgatnak minderrõl, mint a nagymama kutyusa a 20 perces nyarsonsütés után. A csempészés, mint mindig és mindenhol, hatalamas üzlet Morrowindben is. A Birodalom kijelentette, hogy tilos kereskedni Skoomaval, Moon Sugarral, Ebony-val, Dwemer régiségekkel, különleges Dunmer fegyverekkel és páncélokkal és persze rabszolgákkal. Igy aztán a multik helyett ezekkel a csempészek kereskednek. Igaz, nem csak ezek szerepelnek a kinálatukban, amolyan álcaként még vannak legális apróságok is, elkerülve igy a Birodalom zargatását és a büntetéseket. A Dwemer-eket a Nyugatiak(Westener) Törpöknek(Dwarves) nevezik. Mást nem nagyon tud mondani, úgyhogy búcsúzzunk el tõle. Viszlát!

A harmadik, és egyben az utolsó informátorunk Milo lesz, a Templom negyed könyvtárában dolgozik. Keressük fel. A Halls of Wisdom épületen belül található a könyvtár. Caius leirásából egybõl ráismerhetünk a papnõre. Ám mielõtt nagy boldogan üdvözölnénk, közli hogy csend legyen és kövessük a könyvtár hátsó részébe, mert csak ott tudunk beszélgetni vele. Miután követtük õt hátulra, megáll két nagyobb könyvespolc között, és közli hogy szivesen elmesél mindent amit tud a Nerevarine kultuszról, de a Hatodik Házról elég keveset, szinte semmit sem tud mondani. No akkor hallgassuk meg. Nerevar kétségtelen, hogy hatalmas nagy hõs volt, olyannyira hogy a Templom még Szentté is avatta. Ám ezzel együtt mindent, ami az újjászületésérõl szóló jóslással kapcsolatos, a Templom üldöz és kegyetlenül büntet eretnekség cimszó alatt. A Nerevarine Kultusz ugyanis azt állitja, hogy a Tribunal hamis istenekbõl áll. Egy maroknyi csoport akiket Kilépett Papok-nak(Dissident Priests) hivnak, erõsen vitatják a Templom állásfoglalását a Nerevarine Kultusz kapcsán. Egy könyvben - amit azóta már betiltottak - a "Progress of Truth"-ban leirják nézeteiket. Milo azt ajánlja, hogy ezt a könyvet szerezzük meg Caiusnak. Abban minden le van irva, amire még esetleg kiváncsi a Nerevarine Kultusz kapcsán. A Tribunal kapcsán elmondja még a papnõ, hogy Almalexia, Vivec és Sotha Sil halandó védelmezõk voltak egykor, akik a földet járva elpusztitották a Dunmer Birodalom legnagyobb ellenségeit, az Északiakat(Nords) és a Törpöket(Dwarves). Almalexia immár egyike a három halhatatlan uralkodó Istennek Morrowind területén, Viveccel és Sotha Sil-lel egyetemben. Õk alkotják hárman a Tribunalt. Almelexia a Gyógyitóknak(Healers) és a Tanitóknak(Teachers), mig Vivec a tolvajok(Rouges) és az mûvészel(Artist) segitõje. A harmadik társuk, Sotha Sil a Varázslók(Wizzards) és az iparosok(Artificers) patrónusa. Egykoron Sotha volt az Elsõ Tanács legnagyobb mágusa, és a legsûrûbben foglalkoztatt tanácsadója. Azonkivül hogy Nerevar és Vivec tanitója és társa volt, Sotha Sil tekinthetõ a Tudás Lángjának(Light of Knowledge) és az Iparosok és Mágusok Ihletének(Inspiration of Craft and Sorcery). Milo elmondja, hogy az Északiak egyébként az õ fajának, a sötételfeknek az õsi ellensége. Akárcsak a többi emberi faj, õk is alacsonyabbrendûek a sötételfektõl, habár vannak emberek, akiket tisztelnek és elfogadnak. Az Északiak felvilágosult népek? Van lelkük? Ki hiszi ezt el? Jó, ne bolygassuk ezt a dolgot, látva hogy Milo picit elfogult az emberi fajjal szemben. Kérdezzük inkább Caiusról, hogy kerültek kapcsolatba. Elmondja, hogy Caius egy nagyon kedves barátja. És akárcsak õ, az öreg is a régi Templomi felfogás hive: segiteni a szegényeket és elesetteket, oktatni a tudatlanokat, védelmezni a gyengébbeket. Egyébként egyszerre szolgálja az Uralkodót, és Morrowind érdekeit. Látja õ is , hogy a Templom miatt Morrowind politikai stabilitása bizony összeomlóban van. Annak ellenére hogy õ is egy Nyugati(Westener), megszerette Milo faját a sötételfeket, és földjüket. És szintén akárcsak Milo, Caiust is zavarja az Ordinatorok szokatlanul nagyszámú jelenléte és "szabadkeze". Ezek az Ordinatorok a Templom felszentelt katonái és õrei. És Caiusnak is, mint a Kilépett Papok csoportjának is az a gyanúja, hogy a Templom rejteget valamit. Ezt a csoportot, a Kilépett Papokat az Ordinatorok üldözik, és azonnal letartóztatják és bebörtönzik a tagjait eretnekség vádjával, és ezt a Birodalom vezetése sem tudja meggátolni. Mint már emlitette, egy betiltott könyvben, a Progress of Truthban leirják nézeteiket. Ezt könyvet nehéz beszerezni, de a könyvtárban van egy. Milo nemtudja nekünkadni, mert az az érzése, hogy napok óta figyelik az Ordinatorok, és már igy is nagyon közel van a lebukáshoz. Nemtudni hogy ez most paranoia vagy tény, de az kétségtelen, hogy Milo egy informátor, és hogy most is elég sok Ordinator járkál fel alá és figyel minket. Ha nem sikerülne ellopni, akkor vegyünk egyet Jobasha antikváriumában. A könyvben leirt nézetek egyébként a következõek, nagyvonalaban: kétségbevonják a Tribunal tisztaságát és isteni mivoltát, mondván, hogy a Tribunal ereje mágiára épül, mintsem isteni erõre. És ez a mágia és forrása hasonló lehet mint Dagoth Ur erejének a forrása volt egykoron. Emellett megkérdõjelezik az Ordinatorok szembetûnõen nagy hatalmát, és állitják, hogy a Templom vezetése kizárólag saját érdekeket szolgál és korrupt. Mostmár nagyjából érhetõ miért üldözi a Templom ezt a csoportot. Miattuk csökken a Templomba vetett hite az embereknek és igy nõ a Dagoth Ur befolyás veszélye. A hit az alapja mindennek. A hit az, ami megerõsiti az embereket a Dagoth Ur által hirdetett hazugságok ellen. A hit az isteni erõ forrása, amely fenntartja a Tribunalt a Dagoth Ur elleni közdelemben. A Birodalom megalakulása óta sok sötételf elfordult a Templomtõl, ez az, amiért Dagoth Ur egyre csak erõsödik, amiért a fertõzés pusztit a földeken és amiért szörnyek garázdálkodnak a tartományokban. Dagoth Ur egyébiránt a Tribunal Templom vallás esküdt és halhatatlan ellensége. A Templom õt és követõit tartja "minden gonosz" forrásának, amely megfertõzte Morrowindet és a Sötételfeket. Dagoth valahol a Vörös Hegység mélyén tanyázik egy barlangban, szolgáival a vele rokonságban levõ Ash Vámpirokkal, és a deformált szörnyekbõl álló légióival. A törpök kapcsán Milo elmondja, hogy egy büszke ámde igencsak ostoba ötlettõl indittatva hozzájárultak annakidején, hogy csináljanak egy Istent, aki szolgálja õket és közben elpusztitja a sötételfeket. De ez nem jött össze, és most a törpök immár nem léteznek Morrowind területén. Még megemliti, hogy a Nerevarine Kultusz eredete, mint ez már köztudott a Nerevarine Próféciák. Ezeket víziókat egykor az Ashland-i Vezetõ asszonyok látták álmaikban, majd irták le versekben. E jóslatok nagyrésze eltûnt, elfelejtõdött az idõk során, de a Kilépett Papok csoportja jónéhányat összegyûjtött belõlük. Ezeket az összegyûjtött jóslatokat nevezik õk az Újjászületés Elveszett Jóslatainak(Lost Prophecies of the Incarnate). A csoport szent küldetésnek tartja, hogy összegyûjtse az összes jóslatot és tanulmányozza azokat. A Templom persze eközben üldözi õket rendületlenül. Milo elmondja, sosem értette a Templom miért fordit ekkora nagy energiát e hit üldözésére. Aki igazán hithû, azokat nem lehet ilyen jóslatokkal megzavarni, kizökkenteni. Az Ashlandiakat pedig úgysem tudják elhallgatatni. De amióta a Templom is behódolt a Birodalomnak, és amióta a sötételfek között folyamatosan csökken a hit, a Templom militarista szárnya erõsen támadólag lép fel az eretnekekkel és a pogányokkal szemben. Emiatt fél Milo is. Amióta elolvasta õ is a "Progress of Truth" könyvet, úgy érzi veszélyben van, pedig sosem érdekelte pedig a Templom politikája. Elmondja hogy vannak barátai, korábbi papok, akik bujkálva élnek. Már emiatt is az Ordinátorok látókörébe kerülhetett, a könyv csak olaj volt a tûzre. Most jól érzi magát, de fél, õ nem titkos ügynök mint mi vagy Caius. Tisztában van vele hogy elõbb vagy utóbb neki is le kell lépnie innen, és el kell majd rejtõznie. Persze ha nem lesz akkor már késõ. Megkér, hogy ha visszamegyünk Caiushoz, mondjuk el neki, hogy ha bármi is történne, akkor hagy egy kódolt, de korábban már egyeztetett üzenetet, "amaya" a szobájában. Hagyjuk is magára a papnõt, nehogy gond legyen belõle hogy ilyen sokáig beszélgettünk. Mielõtt visszatérnénk Caiushoz, szerezzünk neki mindenképpen egy példányt a Progress of Truth-bol. Vagy lopjuk el, ami azért veszélyes mert tele van ez a kis könyvtár Ordinatorral. Vagy vegyünk egyet a már ismerõsként csengõ Jobasha Antikváriumból. Ha megvan a könyv, irány haza Caiushoz.

Amint átadjuk neki a Huleeya féle feljegyzéseket és a könyvet, közli, hogy adjunk kis idõt amig átolvas mindent, és eldönti hogyan tovább. Mindemellett persze nagyon megköszöni a segitséget, és elõléptet Journeyman rangra. Ad 200 aranyat, hogy vegyünk belõle egy pár új cipõt, vagy bármit, csak egy ideig ne zavarjuk. Majd pár nap mulva, ha kipihentek vagyunk és frissek, keressük fel ismét, addigra lesz feladat a számunkra. Na, akkor irány zülleni...




Blades
I. rész - 5. Feladat - 1.rész




A játékos esete az ashlandi informátorral...

Na, mivel a helyi cipobolt zárva - Al Bundy éppen nyaral a Surani bordélyban - és már végigittuk a kocsmákat, ismét jelentkezünk Caiusnál feladatért. Az öreg már várt minket, ki is találta mi lesz a következo feladatunk. Szükségünk van egy Ashlandi informátorra. Caius úgy hallotta, hogy van egy illeto Ald-Ruhnban, aki Ashlandiak közé tartozott korábban, de aztán elhagyta a pusztát, hogy gazdag kereskedo legyen. A neve Hassour Zainsubani. Azt mondják, hogy az Ashlandiak szeretnek ajándékot adni, de foleg kapni. Igy aztán ad 100 aranyat azzal a kikötéssel, hogy valahogy puhatoljuk ki mit is kedvel nagyon az illeto, és vegyünk neki valami szép ajándékot. 100 aranyból?! Vegyünk valamit a helyi Tescoban. Ha tetszik az ajándék, faggasuk ki az Ashlandiakról, és a Nerevarine kultuszról. A fickót egy kocsmában, az Ald Skar-ban találhatjuk meg, amely lényegesen kulturáltabb hely mint a másik két helyi kricsmi, a Rat in the Pot és a Council Club. Ennyi a feladat. Nosza, induljunk Ald-Ruhnba! Ismét csak 3 féle lehetoségünk adott. Vagy a büdös menetrendszerinti bolhával megyünk, vagy a mágus belso hálózaton, vagy gyalog. Ha gyalog megyünk, kövessük az útjelzotáblákat. Balmoraból északnak induljunk, Caldera felé. Calderában megpihenhetünk picit, majd onnan tovább az északi kapun keresztül északnak. A táblák alapján egyértelmuen odatalálhatunk. A kocsma, ahol az ashlandi éppen lopja a napot, a város észak-keleti részén található, nem messze a Council Clubtól. Ha bemegyünk a kocsmába, a bejárattal szembeni emelet alatt keressük meg Hassourt. Lejárat jobbkéz felol.

Köszönjünk neki, mire illedelmesen o is visszaköszön. De hozzáteszi, ha valami üzlet miatt jöttünk, akkor kivele, ellenkezo esetben szeretné ezt a pár szabad percét egyedül eltölteni. Persze hogy üzlet miatt jöttünk. O persze ezzel tisztában volt, sot azt is tudja, hogy az Ashlandiakkal kapcsolatban érdekelne minket pár dolog. Ezek a népek télleg értenek a jósláshoz... (vagy Caius telefonált ide amig mi úton voltunk) Ha megkérjük hogy mondjon el mindent a népérol, akkor roppant mérges lesz majd legyint egyet, mondván neki erre nincs ideje. Ha egybol rákérdezünk a Nerevarine Kultuszra, akkor ismét csak gyanúsak leszünk a szemében, és mérgesen elhajt minket. Kérdezzük hát meg a legártalmatlanabb kérdést: "Meséljen az ashlandiak ajándékozási szokásairól." Hát szó mi szó, meglepi a kérdés. Elmondja, hogy az ajándék az udvariasság jele az idegenek között, és a szeretet jele a barátok között. Igen, ezt tudtuk. Ha idegenek adnak egymásnak komoly, drága ajándékot, az annak a jele hogy mindketten óvatosak, figyelmesek és bizony valamelyik fél akar valami szivességet is kérni a másiktól. Ez megszokott például a kereskedok és utazók köreiben. Barátok között a komoly ajándék személyes dolog, de sokszor kényes szituációk is kialakulhatnak, az átadás céljától és körülményétol függoen. A komoly ajándék megmutatja, mennyit törodtél azzal, hogy kiismerd a másik felet, és ez mennyire sikerült. Vegyünk egy példát, ajánlja fel Hassour. O szereti a verseket. Egy idegen sem tudja ezt róla, és nem is sejtheti az elso pillanatban. De ha ezt megtudják, és az idegen egy szép verseskötet ad neki ajándékba, az azt jelenti, hogy az idegen elismeri ot, és ez számára azt jelenti, hogy megpróbált a kedvében járni. Aham, szóval Hassour gyengéje a vers, ezt jó tudni. Mivel az ajándékozásról már többet nem szeretne beszélni, elköszön, és folytatja a pihenést. Mi azért ne hagyjuk ilyen könnyen lerázni magunkat. Kérdezzünk még rá pár dologra az ashlandiak kapcsán. Elmondja, hogy a népe bizony nem szereti ha valami hivatlanul toppan be a sátrába. A törzsek között különbözoek a szokások, de általában ilyenkor vagy párbajra hivnak, vagy távozásra szólitanak fel. Ha felszólitanak és távozol, akkor talán megbocsájtják a tettedet. Ám nagyon kell vigyázni az Ashkhans-okkal, a törzsi vezetokkel, a törzseket vezeto asszonyokkal és a törzsi jósokkal, tanácsadókkal. Némelyikük szivesen fogad, de némelyikük rádtámadhat. Mindig légy udvarias és megérto ha megkérnek hogy távozz, akkor ténylegesen hagyd el a sátrat. Ha maradsz, megtámadhatnak.

Ahhoz hogy további információkat tudjunk kiszedni belole, két dolgot tehetünk. Vagy szerzünk neki egy könyvet, egy verseskönyvet, vagy lefizetjük. Nézzük az elsot. A kocsma mögött, pár méterre van egy könyvesbolt. Az eladó árul pár könyvet, de lássuk nekünk milyen kell. Mivel Ashlandi a fickó, és szereti a verset, valami olyan kellene amiben mindketto szerepel. Válasszunk pár könyvet, és menjünk vissza hozzá. Ha tetszik neki az ajándék, akkor jó, mert folytatja a beszélgetést. Ha nem, akkor keressünk másik könyvet. A másik megoldás alapján próbáljuk meg lefizetni. O rájön, hogy azért próbálunk minél szimpatikusabbak lenni hogy megismerjük, és ha megismertük akkor kiismerjük, és ha kiismertük, akkor tudunk majd venni neki szép és jó ajándékot. Na o ezt megspórolja nekünk, és közli, hogy látja bennünk a jószándékot, és neki ez most éppen elég, mivel udvariasak, és körültekintok voltunk. Bármelyik megoldás jó, a vége ugyis az, hogy elkezd mesélni...

Kérdezzük eloször a Nerevarine Kultuszról. Elmondja, hogy az egész egy isteni méltóságról szól, maga Nerevar-ról. A Naqy Ashkhan és Horatorról, Nerevar "Hold és Csillag"-ról(The Great Ashkhan and Horator, Nerevar "Moon-and-Star"). De maradjunk a rövidebb, Nerevar megjelölésnél. Arról az emberrol, aki a multban elpusztította a gonosz, istentelen törpöket és eluzte az áruló Dagoth Urt és bandáját a Vörös Hegység lankái közül. A kultusz nem más, mint az Ashlandi népek imádatának a következménye, és csak az Urshilaku-i követok között van pici eltérés. A többi Ashlandi törzs osztja a kultusz eredeti szemléletét, de a Nerevarine Jóslatokkal szemben skeptikusak és kételkedoek. Az Ashlandi törzsekrol a következot kell tudni. Minden Ashlandi a törzsben, a fiatalok és kicsik, beleszületnek az osi Ashlandi legendákba, hagyományokba. A Nerevarine Kultusz az más, ez egy nagyon kicsi legenda a többihez képest, néhány látnoki képességu vezetoasszonnyal és pár szent hosi harcossal - akik védik és orzik a látnokokat - a soraiban. Sul-Matuul, az Urshilaku törzs Ashkhanja a kultusz Harcos Orzoje. Nibani Maesa pedig, szintén az Urshilaku törzsbol, a kultusz Orákulumja. Az Urshilakuk egyébként az Ashlandiak egy északi csoportja, Yvanderfell északnyugati részén. Ashkhan Sul-Matuul, a bátor és elismert, nagyszeru taktikus a törzsi vezetoje, és az egész kultusz Harci Orzoje. Az Urshilaku tábor általában a legeltetett állatokkal együtt vonul, de azért legtöbbször megtalálhatóak a Szellemek Tengere(Sea of Ghost) partjai közelében, északra Maar Gan-tól. Maar Gan egy kis falu, északra Ald-Ruhntól, közvetlen bolhajárattal. Az Ashlandiakrol órákig tudna még mesélni Hassour. Ehelyett mindezt leirja egy könyvbe, amit a kezünkbenyom. (mi meg majd továbbadjuk Caiusnak). Annyit még azért elárul látva az érdeklodésünket, hogy ha esetleg meglátogatnánk oket a táborukban, akkor jó ha tudunk még pár dolgot. Például az udvariasságról és a kihivásról az Ashlandiak között, vagy akár az Ashlandiak és az idegenek kapcsolatáról. Lássuk elobb az idegenekkel való viszonyukat. A legtöbb Ashlandi azt szeretné, ha az összes idegen és velük együtt a Hamis Istenei eltunnének Morrowind területérol. Az Ashlandiak szerint szégyenletes dolog megtámadni egy fegyvertelen embert, de szemrebbenés nélkül megölnek bárkit, aki támadólag lép fel, vagy megszegi a klántörvényeket. Egyetlen Ashlandi sincs annyira hülye, hogy háborúba kezdjen a Birodalommal. De ha mégis lenne, soksok Ashlandi boldogan adná életét a gyozelemért. A párbajok kapcsán elmondja, hogy ha sport területen hivnak ki, akkor elfogadható az esetleges visszautasitás. Ha a becsület terén hivnak ki, akkor már szégyen visszautasitani. A becsületbeli kihivás általában akkor van, ha valakit megsértenek beszéddel vagy tettel, vagy esetleg valami speciális hatalmai vagy rituális verseny van a két résztvevo között. Elmondja még, hogy természetesen o is hallott a jóslatokról, amelyek Nerevar újboli eljövetelérol szólnak, ki majd kiuzi a betolakodókat, a hamis istenek letaszitja trónjukról, és visszaállitja az osi rendet. Ez egy álom, amelyet minden Ashlandi szivesen látna megvalósulni, de sokan azt hiszik ez nem más, mint egy buta osi Ashlandi legenda, mely néphez Hassour is tartozik. A kérdésre, hogy egyébként mit keres a városban a puszta helyett, elmondja, hogy már öreg ahhoz hogy utazgasson, és kockáztassa a fertozéssel vagy szörnyekkel való találkozást a pusztán. Ehelyett inkább itt ül a városban, és iszogatja a saját maga importált Krokodil Brandy-jét, miközben a kalandvágyó fia, Hannat Zainsubani, segit a munkában. Segit keresni jó minoségu Ebonyt forrásokat, és megdolgozza azokat jó pénzért. Egyébként a fia már elég régóta távol van, és amióta elment nem adott életjelet magáról. Mivel nem akar beleorülni az aggódásba egész nap, ezért iszik, az picit megnyugtatja. Elmondja, hogy a fia terve az volt hogy feltérképezi az egyik osi földalatti komplexumot, a Mammaca-t, nyugatra a Vörös Hegységtol. Megkér, ha esetleg összefutnánk vele, mondjuk meg neki, hogy egy öregember, aki egyben az apja, nagyon várja hogy jelt adjon magáról végre. Hagyjuk az öreget inni tovább. Tegyük zsebre a jegyzetet, és suhanjunk vissza Caiushoz. O megintcsak örül hogy sikeresek voltunk, ki is nevez Finder rangúvá minket. Ahogy megkaptuk az uj rangot, közli velünk, hogy tartsuk meg Hassour jegyzeteit, szükségünk lesz rá. Hmhm.. A következo feladatunk az lesz, hogy elmenjünk az Urshilaku táborba, és magával a két vezetovel tárgyaljunk. Nibani Maesa-val és Sul-Matuul-lal. Ám mielott elindulnánk, leültet a fotelbe, tölt egy kis brandyt mindkettonknek, majd lassan közli, hogy itt az ideje hogy elmesélje mi is folyik itt valójában...





Blades
I. rész - 5. Feladat - 2.rész




No akkor lássunk tisztán mos`már! (Caius színvallása)

Caius Cosades: - "Az Uralkodó és tanácsadói ugy vélik, hogy mind képességeidben, mind megjelenésedben tökéletes vagy arra hogy megvalósitsuk mindazt, ami a Nerevarine Próféciákban le van irva. Ezért is lettél Uralkodói parancsra eloszedve a börtönbol a kalandok kezdetén, és lettél ideirányitva hozzám. Igy aztán mivel a jóslat minden elemét mintha rád irták volna, megvan a lehetoségünk hogy eljátszd magát Nerevarine-t. Tessék. Itt egy dekódolt példány abból a "csomagból" amit nekem hoztál a legelején. Olvasd majd el késobb. Sokmindent megmagyarázhat. Ahogy a dekódolt szövegben is látod majd, az Uralkodó és tanácsadói azt mondják, képes vagy tökéletesen eljátszani a jóslatok beteljesülését. Vajon TÉNYLEG eleget teszel a jóslat feltételeinek? Vajon TÉNYLEG te vagy a megjósolt Nerevarine? Eloször azt hittem, az a célunk, hogy csináljunk egy meggyozo Nerevarine másolatot. De mostmár nemtudom mit gondoljak. Egy dologban azonban biztos vagyok. Ez nem csak egy primitiv babona, ugyhogy komolyan kell venni az egészet, akárcsak az Uralkodó parancsait. Tehát. Hassour azt mondta, Sul-Matuul és Nibani Maesa az Urshilaku törzsbol az egész kultusznak a vezetoi. Igy aztán elküldelek téged hogy beszélj velük. Meséld el a történetedet, és majd kiderül, mennyire állod meg a helyed a jóslatok részleteivel szemben. Ok, mint a Kultusz vezetoi, a legjobb bírák ezt eldönteni. Ha beszéltél velük, gyere vissza, és jelentsd mi történt. "Egy kitaszitott, ismeretlen születési adatokkal, ismeretlen szülokkel", tipikus duma a jóslásokban. Hát nemtom hogy lesz beloled Nerevarine, de ám legyen, az Uralkodó szerint tökéletes vagy erre a feladatra, mégha én szkeptikus is vagyok a kérdést illetoen. Node ittvan 200arany az esetleges kiadásokra. Ja, mig el nem felejtem, szereld fel magad pár hasznos holmival útközben a Moonmoth Erodben. Keresd Somutis Vunnist, és Crulius Pontaniant. Megkértem oket, hogy készitsenek össze pár gyógyitalt és varázstekercset, biztos ami biztos. Az Uralkodó figyelmessége feléd. Célszeru ha viszel fertozés elleni gyógyitalokat, azt hallottam hogy a ragály egyre veszélyesebb északon. Pár Divine Intervention tekercs is jól jöhet, ha nagy veszélyben vagy. Ezzel a legközelebbi Imperial Szentélybe(Imperial Cult) kerülhetsz pillanatok alatt, ahol felgyógyulhatsz, és esetleg megpróbálhatod újra, akármi is volt az. A Moonmoth Erod a Birodalmi Légió(Imperial Legion) egyik szálláshelye, és Balmora mellett találod meg. Radd Hard-Hearth lovag a vezeto. A Légió és a Szentély kapcsán elég sok szolgáltatást nyujtanak arrafelé. A Légiónak természetesen van sok egyéb erodje is szerte Yvardenfellben. Az alacsonyabb rangúak intézik a vidék ügyesbajos dolgait, mint például, fegyveres kiséretek, mentoakciók, ragadozók levadászása, ragállyal fertozött állatok támadása, és igy tovább. Csak egy erod van, ahol csatlakozni lehet hozzájuk, ez pedig a Darius Erod, Gnisis mellett. Ha érdekel a dolog, keresd ott Darius tábornokot. A Birodalmi Szentély 9 szentségre épül: Aedra Akatosh, Dibella, Arkay, Zenithar, Mara, Stendarr, Kynareth, Julianos és Tiber Septim, a Birodalom megalkotója és patrónusa. Morrowindben ez a Szentély tartja fenn a hitet a kivülállók között, mint mi például, és részben az a feladata hogy megnyugtassa a pogány sötételfeket. Ha csatlakozni akarsz hozzájuk, keresd Somutis Vunnist a Moonmoth Erodben, de mindenképpen Ebonheart-ba kell menned ha szolgálójuk(Lay Servant) akarsz lenni. Szolgálónak lenni annyit jelent, hogy küldetéseket végezni a Szentély számára. Nem nehéz feladatok ezek. Biztonságos, becsületes és kifizetodo. Eloször csatlakoznod kell a Szentélyhez, majd ha ez megvolt, el kell menned Ebonheartba a Birodalmi Kápolnába (Imperial Chapel) és munkát kell szerezned. Keresd Synnolian Tunifust hogy gyógyitó(Lay Healer) lehess. Ha viszont szociális munkás akarsz lenni (Lay Almoner) Iulus Truptort keresd. Ellenben ha veszélyesebb munkákra vágysz, és szent katona(Shrine Sergeant - ha valaki tud erre egy jó forditást, szivesen venném) akarsz lenni, akkor Kaye-t keresd. Na most hogy mindennel tisztában vagy szinte, ideje indulnod. Az Urshilaku tábor, mint ahogy az informátor már korábban is mondta, közel fekszik a Szellemek Tengeréhez, északra Maar Gan nevu falutól, Yvanderfell északkeleti csücskében. A leggyorsabb ha bolhával elmész Ald-Ruhnba, majd onnan szintén bolháva Maar Gan-ba. Ott érdeklodj egy felderito, bizonyos Nuleno Tedas iránt, majd o útbaigazit a folytatást illetoen. Sok szerencsét!"

Hát szép kis kalandba rángattak bele minket. Mostmár tisztán láthatjuk, hogy nem csak információvadász kémnek akartak kiképezni minket. Arra ment ki az egész, hogy az információk alapján tökéletesen eljátszhassunk Nerevarine szerepét.


Blades
II. rész





Urshilaku Tábor:
(By Novak)

Feladat:
Felkeresni és eljutni Urshilaku campba, ahol Nerevarineról szóló próféciákról kell információkat gyûjteni

Megoldás:
Nagyon egyszerû... ám mielõtt elindulunk, Caius egy "túlélõ csomagot" állított össze, amit a Fort Moonmothba hagyott számunkra. A Balmorától keletre, mindössze pár lépésre lévõ Fort Moonmothba keresünk két bizonyos illetõt: Somuthus Vunnist és Crulius Pontaniant, akiknél a "csomag" van. (mielõtt nagy dolgokra gondolnánk, egy- két potionról, scrollról van csak szó), amik bizony elég jó dolgok a hosszabb vándorutak folyamán (mint ez is lesz).

Caius megadja az indulásunkhoz szükséges útvonalat, amit a bolhával kell megkezdenünk (Balmora->Ald’ ruhn->Maar gan). Maar ganban kell keresnünk egy Nuleno Tedas névre hallgató személyt, ki a további útvonalat elmondja. Nuleno Tedas az Outpostba van, és mikor megérkezünk meglepõdik, de máris mondja a további részleteket. Ezekszerint a Red Mountainból kiinduló "út"-on kell haladnunk egész az óceánig, ott pedig keletnek fordulva az Assurnapitashpi (egészségére) nevû daedric rom mellett megis találjuk a tábort(a térképünkön is megjelöli). Az úton vigyázzunk, mert sok a fertõzött vad, és nem kellemes elkapni tõlük a betegségeket. Különösen vigyázzunk a daedric rommal, mert ott vannak csak igazán veszélyes lények... sok daedra várja, hogy utunkbaálljon, de legyen nálunk elég lélekkõ és soultrap, mert lelkük sokat ér.

Miután sikeresen megérkeztünk, akkor kezdjünk el érdeklõdni a Nerevarine próféciákról, és hamar útba is igazítanak. Mindenki kételkedve fog fogadni, és nem hisznek sikerünkben, de látva elszántságunkat segíteni fognak. Vigyázzunk, mert az Ashlenderek bizony becsületes, jó szívû népek, akik nem örülnek, ha kétes szándékúnak és bizonytalannak látnak, és nem is fognak segíteni! Hallgassunk mindig az önérzetünkre a válaszok adásánál, és akkor nem lesz gond. Na szóval elõször Zabamundhoz, Sul- Matuul egyik harcosához/ hadvezéréhez kell mennünk, aki "bejelent" majd Sul- Matuulhoz. Sul- Matuul miután meggyõzõdött elszántságunkról, azután máris egy próba elé állít, amit ha sikeresen végrehajtunk, akkor a tábor jósnõjéhez (wise woman) a belépési jogot megkapjuk. A hely, ahová el kell menni, az nincs messze, a tábortól délre egy két hegy után meg is találjuk. Sul- Matuul apjának íjáról van szó (Sul- Senipul’s Bonebite Bow) ami a Urshilaku Burial Cavernsbe található, azon belül is a Juno Burialba. Túlvilági lények hada vár bennünket (csontvázak, szellemek) s miután legyaktunk mindenkit, azután kapjuk fel az íjjat Senipul szellemétõl, de figyeljünk, mert egy két nyalánkáság (dreught, glass...cuccok) összeszedhetõk a nehezebben elérhetõ helyekrõl. A Juno Burial maga fenn található a csigalépcsõsor legtetején. Miután teljesítettük a próbát, Matuul gratulál hozzá, megadja a belépési engedélyt, amit kiérdemeltünk, és nekünkadja az íjjat. Használjuk egészséggel. Nibani, a jósnõ sok hasznos információval szolgál, ami segít megérteni a játékot, de ami számunkra lényeges az az, hogy nem vagy Nereverine, de a próbák és tesztek teljessítésével azzá válhatsz. A további jóslások érdekében szüksége lesz egy könyvre, szal még ide egyszer el kell jönni. A jósnõ mondókája után mehetünk vissza Caiushoz.

Hasznos tippek:
- Vigyünk sok restore fatigue és health potionokat, scrollokat..., ezenfelül cure common és blight disease, restore strenght, agillity és endurance potionok, scrollok, saját varázslatok szükségesek. Ezenkívûl még mark/ recall varázslatpárost, intervention teleporthatásokat elérõ dolgok szükségeltetnek. Ez egy alapfelszerelés-> megkönnyíti a kalandozást, ezek mindig meglegyenek, és az sem árt, hogy tudd, melyiket mikor és hogy kell használni.
- Az Urshilaku Burial Cavernsbe rendkívûl sok az élõholt, és


Ingyen angol - csak most!
Keresés a honlapon



Hírek





Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.

KÖSZÖNÖM NOÉMI!